top of page
  • MOOTAG

אפילו נשים לא מאמינות בנשים. איזה דיכאון

פורסם בתאריך ה- 11.03.20 ב-YNET, מאת: אנה בורד


שימו לב לנתון הבא, שעולה ממחקר חדש של האו"ם: כמעט 90% מאוכלוסיית העולם מחזיקים בדעות קדומות שליליות לגבי נשים כשזה מגיע ליכולות שלהן בתחומים כמו פוליטיקה וכלכלה למשל.


המחקר המקיף מתבסס על נתונים שנאספו ב-75 מדינות, מייצג 80% מאוכלוסיית העולם, ומגלה שלפחות 50% חושבים שגברים הם מנהיגים פוליטיים טובים יותר. יותר מ-40% מאמינים שגברים הם אנשי עסקים טובים יותר, וגם שאם גבר או אישה מתחרים על משרה, הגבר זכאי לה קודם. ואולי מטריד מכל, 28% מאמינים שזה בסדר שגברים יכו את הנשים שלהם. ברוכה הבאה 2020.

לפעמים לא צריך יותר מזה, רק לקרוא את המספרים כדי להבין, בלי פרשנות, הרי הכול ברור. אין איך לברוח מזה, האחוזים האלה מדכאים. גם אם נדמה שדברים משתפרים כשזה מגיע לשוויון - כי נשים למדו לצעוק חזק יותר, כי גברים למדו להקשיב, כי יש מקום לדיאלוג, כי metoo#, כי יש ייצוג נרחב יותר בטלוויזיה - השוויון עוד לא בדיוק כאן וכדאי להכיר את המספרים, במיוחד כשזה נוגע לתפישות עולם.


וכאן מסתתר הנתון המטריד ביותר אולי - מפת החלוקה של הדעות הקדומות השליליות כלפי נשים: בזמן ש-91% מהגברים אוחזים בהן, גם אנחנו לא מאמינות בעצמנו יותר מדי. 86% מהנשים אוחזות באותן דעות שליליות, ובכן, כלפי נשים. למדנו להפנים את מה שאומרים עלינו.


ביצה ותרנגולת? אולי גם זה יכול במידת מה להסביר את מיעוט הנשים בעמדות הכוח בעולם. למשל, בעוד שגברים ונשים מצביעים בבחירות בשיעורים דומים, רק על 24% מהמושבים בפרלמנטים ברחבי העולם יושבות נשים. רק 10 מתוך 193 ממשלות מונהגות על ידי אישה. חוץ מזה נשים עדיין מרוויחות פחות מגברים, והסיכוי שלהן להגיע לעמדות בכירות נמוך משמעותית. לדוגמא, מספר המנכ"ליות ב-500 החברות המובילות בבורסה בארה"ב עומד על פחות מ-6%.


והרי אם גם נשים לא בוחרות בנשים, אם גם נשים חושבות שגברים יהיו מנכ"לים טובים יותר, וגרוע מזה - אם נשים לא מאמינות שהן בעצמן יכולות להגיע לעמדות האלה, המספרים יהיו זהים גם ב-2025.


לא פחות חשוב, אם נשים ימשיכו לתמחר את עצמן נמוך כשזה מגיע להצעות שכר ולא יעזו לדבר אחת עם השנייה, או עם גברים חלילה, כדי לגלות כמה כסף באמת מגיע להן על אותה עבודה, גם כאן הפערים יישמרו.


אנחנו עדיין לא מקבלות הזדמנויות שוות, וחשוב לדבר על זה, לחקור ולהציג נתונים, אבל בעיקר חשוב שנאמין בעצמנו וגם נעשה. לא נותנים? אנחנו נקום וניקח. אין לנו זמן לחכות שגברים, או כל מי שחושב שנשים טובות פחות, יפתח למישהי את הדלת. גם אם זה מצריך סבלנות, גם אם זה מצריך מנשים לא רק להיות טובות כמו הגבר שעומד מולן, אלא טובות פי אלף. ולפני הכל, זה מצריך שאנחנו נשים לב ונפתח את הדלת אחת לשנייה, וגם לעצמנו.


לקריאת הכתבה המלאה:

54 צפיות0 תגובות
bottom of page