top of page
  • MOOTAG

DISLIKEHATE#

עודכן: 10 באוג׳ 2021

סוף השבוע האחרון היה עוצמתי במיוחד והחל במפגש המנהיגים לרגל יום השואה הבינלאומי כאן בירושלים. ללא ספק הישג גדול. אך לשמוע את נשיא גרמניה נושא את דבריו - מעלה אצלי את מפלס החרדה: "הלוואי שהייתי יכול לומר שאנו הגרמנים למדנו את הלקח אחת ולתמיד, אבל אני לא יכול לומר זאת כאשר השנאה מתפשטת. איני יכול לומר זאת כאשר יורקים על ילדים יהודים בחצרות בתי הספר. ואיני יכול לומר זאת כאשר רק דלת עץ עבה מונעת מטרוריסט ימני-קיצוני לעשות מרחץ דמים בבית הכנסת בעיר הלה ביום הכיפורים."

בטיימינג מושלם, בסוף השבוע, בערוץ כאן, הופיע #מורגן_פרימן עם הסרט התיעודי שלו #THE_STORY_OF_GOD

הוא טייל בין תרבויות שונות וניסה לבדוק האם יש לנו בחירה בין טוב לרע או שזה משהו שאינו ניתן לשליטה. בימי המצרים הקדומים, באחד האיורים בקבר שהתגלה, נראה אדם עם מאזניים על כתפיו בצד אחד ליבו ובצד השני אלת האמת - כך שקלו את ליבו של אדם וככל שהיה כבד יותר, היה יותר רע מטוב וכך נקבע מקומו לאחר מותו. בהודו ביקר פרימן מגרשי שדים...

ובארה"ב בכלא שמור, שם פגש אנס ורוצח סידרתי יחד עם מדען מוח שהראה שבסריקת המוח של פסיכופת יש שינויים שמשפיעים על החיבור הרגשי/ניתוק ממצבים ועל דחף שלא ניתן לשליטה.

היה גם מפגש עם אדם שהצליח להשתקם, לבחור בטוב ולשנות את דרכיו.

אז מה גורם לאדם #לבחור_בין_רע_טוב? האם באמת יש לנו יכולת בחירה? איך והאם כלל ניתן למגר את האנטישמיות והגזענות בקרב בני האנוש?


כעסק המתמחה באסטרטגיה מיתוג ואימפקט, החלטנו ב- MOOTAG לעשות מעשה- יצאנו למפגש מרתק עם כיתה יא'5 בבית הספר ליאו באק בחיפה - מתוך אמונה שלבני ובנות הנוער שלנו חשיבה אחרת, יצירתית ומדברת את התקופה ואם נבוא עם שיח קצת אחר, אולי נצליח גם להעלות את המודעות ולגרום להם לשים-❤ ולהיות יותר ערניים.

אכן היה מפגש מרתק, דיברנו על הרשתות החברתיות והתפקיד שלהן בליבוי השנאה והאנטישמיות. הקרנו את הנאום החזק של סשה ברון כהן בנושא (מומלץ) ושאלנו איך לדעתם כדאי לפעול. עלו רעיונות נפלאים, ביניהם חשבנו איך לייצר אייקון זכיר ומדבר בשפה של הרשתות החברתיות.


מזמינות גם אתכם.ן לקחת חלק בשינוי המציאות שלנו, צרו קשר ונשמח לחבר, ליצור ולשנות יחד איתכם.

25 צפיות0 תגובות
bottom of page